Понеділок, 13.05.2024, 13:09
Вітаю Вас Гість
Головна | Реєстрація | Вхід
  Маковищанське НВО "ЗОШ І ступеня - дитячий садок"
 "Моя школа - моя родина"

Головна » Статті » Творчий доробок наших вчителів » Стеценко Лариса Іванівна

Розробка уроку з української мови в 6 класі

Тема: Мандрівка в  казкову країну Прикметника

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок

Форма уроку: урок-подорож

Додатки: «Презентація Прикметник»

Стеценко Лариса Іванівна,вчитель української мови і літератури Маковищанського НВО «ЗОШ І-ІІ ступенів- дитячий садок», Макарівського району, Київської області.

Програма. Українська (рідна мова): 5-12 класи / Автори Г.Т. Шелехова, В.І.Тихоша,А.М.Корольчук,В.І.Новосьолова, Я.І. Остаф; за ред.. Л.В. Скуратівського.-Київ;Ірпінь: Перун,2005.-176с.

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про прикметник, його граматичні і морфологічні ознаки, синтаксичну роль; удосконалювати орфографічні навички учнів;

розвивати усне і писемне мовлення, вимовну і слухову культуру, логічне мислення, уважність, пам’ять;

виховувати любов до рідної мови;

Обладнання: презентація , комп’ютер , проектор, екран, кольорові картки

 

Хід уроку

I Організація учнів на навчальну діяльність

   - Доброго дня, діти. Уже декілька уроків поспіль ми подорожуємо чарівною країною Морфології, під час якої побували в гостях її мешканців – веселих Частин Мови. Ми з вами вже познайомилися з веселим і завзятим козаком-характерником – Іменником.

А скільки уроків ми спілкувалися з талановитим художником – Прикметником, але в палаці, де він мешкає, ще не були. І сьогодні ми вирушаємо до нього в гості. У нас остання з ним зустріч.

II Оголошення теми та мети уроку

  • Сьогодні на уроці ми доведемо пану Прикметнику, що все про нього знаємо. Ми узагальнимо і систематизуємо знання про прикметник, закріпимо їх у ході виконання вправ.

III Мотиваційний етап

  • Діти, щойно я отримала телеграму від Прикметника, але прочитати її не можу, бо вона закодована. Допоможіть мені. Ось її зміст:

          “Любі діти! Із запропонованих слів випишіть лише прикметники. Підкресливши третю літеру у прикметниках, ви прочитаєте зміст телеграми:

         Покоси, вчора,  вечірня, знайти, краєвид, предавній, схвильовано, мокрий, її, травневий, навмання, плюшевий.”

                                                                                                             ( Чекаю!)

  • Що ж закодував у телеграмі Прикметник? (Чекаю)
  • Отже, Прикметник нас чекає. Тому не барімось. Але ж іти в гості без гостинців не годиться. Правда? Давайте позмагаємось, хто більше  тюбиків фарби привезе нашому художнику для його картин. А фарбою  будуть слугувати кольорові картки, отримані за певні завдання.

IV Актуалізація опорних знань учнів

Учитель:

-  Діти,  але я не можу вас відпустити у гості до зовсім не знайомої людини, адже я за вас несу відповідальність перед вашими батьками. Тому переконайте мене, що ви  давно і добре знайомі з Прикметником. За це завдання ви можете отримати 5  «тюбиків» фарби.

(Проектується презентація та пропонується дітям розповісти теоретичний матеріал про прикметник, навести власні приклади)

  • Молодці! Тепер я спокійна за вас. Ви можете вирушати у гості.

V Узагальнення і систематизація знань, умінь та навичок

- Ось і будинок нашого друга. Але що це? Палац хтось зачинив на декілька замків. Нам треба якось визволити Прикметника. Подивіться, тут записка від суворого і злого пана Параграфа:

“Я зачинив вашого друга і забрав у нього усі тюбики з фарбою. Замки спадуть, якщо ви зможете відібрати у мене всю фарбу, а для цього повинні розв’язати усі мої завдання.”

  • Діти, допоможемо визволити Прикметника і повернути йому всю фарбу? (Так). Тож не гаємо часу і приступаємо до завдань, які запропонував нам пан Параграф.

Подивіться на дошку ,щоб провести гру «Так чи ні» (на уважність)

1. Прикметник – це службова частина мови? (Ні)
2. Прикметник означає дію? (Ні)
3. Відповідає на питання чий? який? (Так)
4. У реченні виступає додатком? (Ні)
5. Чи згодні ви з тим, що прикметник має два ступені порівняння? (Ні) (Нульовий, вищий, найвищий)
6. Прикметник має три розряди? (Так)
7. Кожен прикметник має повну і короткі форми? (Ні)
8. Ступені порівняння мають дві форми? (Так)
9. Прикметник не змінюється за відмінками? (Ні)
10. Прикметник змінюється за числами й родами? (Так)

  • Діти, дивіться перший замок зник.

Творче завдання  “Хто краще”

  • Діти, пан Параграф пропонує вам “розфарбувати” поданий текст прикметниками.

(Завдання  проектується на екран)

  • Перед вами текст з пропущеними прикметниками. Доберіть і впишіть такі, які б найкраще передали ознаки названих у тексті предметів.

Ранок

Розвиднілось. ... сонце вмило своє ще ... від сну обличчя і розпустило промені сповістити про те, що настав ... ранок. ... роса заблищала на листочках, бджоли вже відлітали працювати.

Прокидались ... пташки, вітаючи ... піснями ... день, ... метелики розправляли свої ... крильця. Все в природі готувалося зустріти ... день.

(Учні зачитують отримані твори, учитель аналізує;)

  • Молодці! Добре розфарбували текст, отримуйте «тюбики» з фарбою.

Робота в парах

  • Діти, пан Параграф розгубив усі прикметники. Він просить нас навести лад. Ви повинні виписати прикметники і вказати розряди (якісний, відносний і присвійний)

Соняшник – неодмінна прикмета сільських городів. І в той час же час – це рідкісне, осяйне диво природи, незвичайний феномен рослинного світу.

«Стоїть гарний, як соняшник у цвіту», - кажуть у народі. А й справді, чи є щось виразніше, красивіше, коли соняшник цвіте!

Золоточубий соняшник – це не тільки предмет нашого постійного зачудування навколишнім світом, це неповторний і прекрасний символ України.

(після завершення робити діти обмінюються зошитами та перевіряють, і оцінюють роботу партнера, слідуючи порадам вчителя, повертають власнику зошит з оцінкою)

  • Молодці, всі виконали завдання правильно, тому падає ще один замок.
  • Ви, мабуть, втомилися. Давайте трохи перепочинемо. (Дітям пропонуємо відгадати загадки-жарти)

                                  Загадки-жарти

  1. Яки відносний прикметник показує ознаку хвороби, відсутньої на землі?(морська хвороба)
  2. Який прикметник називає ознаку білої хустки, намоченої в Чорному морі?(мокра хустка)
  3. Назвіть якісні прикметники, що означають “смак” долі, усмішки?(гірка доля, солодка, кисла усмішка)
  4. Назвіть якісний прикметник, що не має ступенів порівняння і означає людину, яка ніколи не заглядає в дзеркало? (незряча людина)
  5. Який прикметник означає посуд, з якого не їдять? (порожній посуд)
  • Трохи перепочили, а тепер знову за роботу.  Пан Параграф стверджує, що ви не все розповіли про прикметник. Давайте до кінця повторимо теоретичний матеріал.

(Діти розповідають теоретичний матеріал про прикметник)

Завдання

- Діти, пан Параграф вимагає, щоб хтось із вас утворив від поданих прикметників, де це можливо, ступені порівняння. (Запрошуються до дошки 1-2 учня, решта виконує завдання в зошитах)

Гарний, поганий, сильний, сліпий, молодий, залізний, лисячий, вузький, кислий, стрункий, добрий, веселий. (Коментар вчителя: від слів сліпий, залізний, лисячий не утворюються ступені порівняння)

Завдання “Допоможіть пану Параграфу”

  • Діти, пан Параграф не може знайти бешкетницю Помилку, яка заховалася в поданих прикметниках. Наше завдання знайти ці помилки і виправити їх,  а також визначити, на яку орфограму допущено помилку.

Військово-полонений, темнозелений, східно-слов’янський, машиннобудівний, водолікувальний, сліпо-глухонімий, південно-східний, молочно-білий, історико-філологічний, жовто-гарячий, важко-хворий.

Щодений, студенний, стіний, благословенний, шаленний, захоплений.

Криворіжський, не письменний, не вгасимий, непохитний, парижський, не добрий, студенський, небалакучий, а мовчазний, дущий, кременчуцький, блищий.

       - Молодці,  ви виконали всі завдання і відібрали у Параграфа усю фарбу. Дивіться, усі замки спали.

VI Підсумки уроку. Рефлексія

Прикметник:

- Добрий день вам, любі друзі! Вітаю вас у своєму палаці. Які ж ви молодці! Дякую вам за те, що повернули мою фарбу. Ви дуже добрі та розумні діти. Мені приємно те, що ви все про мене знаєте.

  • Тож нехай вам завжди щастить у цікавій подорожі країнами Граматики, бо дорога до Пізнання істини відкривається лише перед добрими й мудрими. Щасти вам!

 

VІІ Оцінювання (самооцінювання, взаємооцінювання) знань учнів
Прикметник  разом із вчителем:

  • А зараз, як належить господареві палацу, я пригощаю вас солодощами  і назву тих, хто найбільше зібрав тюбиків фарби для мене.

(Вчитель виставляє оцінки за урок. Прикметник пригощає цукерками.)

 

VІІІ  Домашнє завдання

   Скласти  твір на тему “Чарівні фарби прикметника”

 

Список використаної літератури:

  1. Українська мова. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів / за ред. Скуратівського Л.В. – К.: Ірпінь, 2005. – 176с.
  2. Єрмоленко С.Я., Сичова В.Т. Рідна мова: Підруч. для 6 класу. – К.: Грамота, 2006. – 296с.
  3. Караман С. О. Методика навчання української мови в гімназії: навчальний посібник для студентів вищих закладів освіти. – К.: Ленвіт, 2000. – 272с.
  4. Передрій Г.Р., Смолянинова Г.М., Непийвода Ф.А. Цікава граматика. – К: Радянська Україна, 1967. – 310 с.
  5. Федоренко В. Л. Енциклопедія інтелектуальних ігор на уроках української мови. – Х.: Вид. група Основа, 2008. – 424 с.

 

 

 

 

Категорія: Стеценко Лариса Іванівна | Додав: Музыкант (11.03.2015)
Переглядів: 2463 | Коментарі: 4 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
1 StevenSmems  
0
Спасибо относительно предоставления многих из этих потрясающе письменный контент. Посетите также мою страничку

http://ultfoms.ru/user/TreyRichards5/ уведомление об открытии счета в иностранном банке физическим лицом пример заполнения

gg=+

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Випадкове фото
Випадковий матеріа
[09.06.2014][Мої статті]
Робота школи (0)
Категорії розділу
Чубукова Катерина Володимирівна [0]
Чернявка Вікторія Вікторівна [11]
Гайструк Олена Андріївна [7]
Стеценко Лариса Іванівна [17]
Костенко Оксана Валеріївна [13]
Шпорталюк Найля Сабурбаївна [3]
Чубукова Валентина Миколаївна [1]
Рудьківський Олександр Іванович [0]
Грищенко Володимир Михайлович [0]
Вхід на сайт
Пошук
Календар
Друзі сайту
  • Відділ освіти Макарівської РДА
  • Макарівський РМК
  • ЦТДЮ ім. Д. Туптала
  • ЦДЮ Київщини
  • КОІПОПК
  • Міністерство освіти і науки України
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Copyright MyCorp © 2024Безкоштовний хостинг uCoz